~~Tiga Malam...Tanpa Bintang..~~

~~TIGA MALAM TANPA BINTANG~~

Kasih…maafkan diriku…

Banyak…dosaku padamu…

Tidak terhitung jari jemari daku…

Tak dapat dibilang bagai bintang beribu…

Sukarnya diriku…menebus kekhilafan yang lalu…

Ya Allah…ampunkan aku…Terlalu banyak aku berbuat dosa padaMU.Banyaknya dosaku sehingga tidak dapat dihitung dengan jari..Tak dapat dibilang dengan perkiraan bintang…Terlalu sukar untuk aku menebus semula kesilapan dalam kealpaanku padaMU…

Kasih…engkau tak bersalah…

Hanya…hatiku yang buta…

Tulus dan ikhlas kau korban jiwa raga…

Dan tanpa belas buat kau kecewa…

Ku tahu dirimu…sukar melupakan segalanya…

Aku terlalu mengejar nikmat dunia sehingga aku lupa padaMU…hatiku kian hitam sehingga terkadang aku menyalahkanMU sedangkan itu bukan kelayakan aku…namun..kasih sayangMU tetap bersama aku…biarpun segala dosa yang aku lakukan..tidak akan dihapus dengan semudahnya…

Tiga malam…tanpa bintang…

Dan diriku…dihimpit penyesalan…

Arah tuju kian fana…

Kerna hilangnya manira…

Bagaikan siang…diselubung gerhana…

Tanpa walau ada sepicing cahaya…aku terus bertaubat padaMU. Diriku penuh penyesalan…aku tidak tahu ke mana arah tujuan…kerana…AKU telah hilang dalam AKU…Apabila siang tidak lagi terasa dan malam tidak lagi hadir…

Kembalikan…senda tawa…

Pulangkanlah manis disenyum manja…

Ku pahatkan keinsafan…

Dan patrikan kesetiaan…

Sehingga nadi…menafikan nyawa…

Aku rindukan ‘dunia’ itu…aku pernah hadir di ‘dunia’ itu…Kini aku kembali berada di ‘dunia’ itu…dan aku akan terus setia berada di situ sehingga aku hidup dalam mati…

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved sofya-mencaridiri.blogspot.com