~~Disebalik "Rindu Setengah Mati-D'Masiv~~


~~Aku ingin engkau ada di sini...
Menemaniku saat sepi...
Menemaniku saat gundah...

~~Berat hidup ini tanpa dirimu...
Ku hanya mencintai kamu...
Ku hanya memiliki kamu...

~~Aku rindu setengah mati kepadamu...
Sungguh ku ingin kau tahu...
Aku rindu setengah mati...

~~Meski telah lama kita tak bertemu...
Ku selalu memimpikan kamu...
Ku tak bisa hidup tanpamu...

~~Aku rindu setengah mati kepadamu...
Sungguh ku ingin kau tahu...
Ku tak bisa hidup tanpamu...
Aku rindu...~~

*** 

(Makna Lirik)

~~Lagu "Rindu Setengah Mati" secara keseluruhan menceritakan tentang seorang hamba yang merindui akan 'pertemuan' dengan Penciptanya.

~~Pada rangkap pertama, penulis mahukan Kekasihnya itu sentiasa ada bersamanya di setiap waktu. Sesungguhnya Allah itu sentiasa membuka ruang pada kita untuk mengadu. Siapa yang melupai Siapa? Siapa yang meninggalkan Siapa? Siapa yang sombong pada Siapa? Bukankah kita sebagai hambaNya yang sering melupakan DIA? Bukankah kita sebagai hambaNya yang sering meninggalkan DIA? Bukankah kita sebagai hambaNya yang sering sombong dan bertindak angkuh pada nikmat pemberianNya? Sedarlah diri wahai insan...

~~Hidup akan menjadi sukar walaupun kenikmatan dunia dikecapi hampir keseluruhannya jika tiada DIA di hati. Setiap yang bernama manusia, berjiwa insan, berhati nurani...pasti mempunyai "benih"NYA. "Siramlah benih" itu dengan cara yang diajar dari azali... Sebutlah namaNYA Yang Maha Agung.

~~Allah itu akan menurunkan hijabNYA pada siapa yang DIA berkehendak. Janganlah berputus asa dalam merayu kasih DIA. Sekali hijabNYA tersingkap, akan fana'lah seluruh 'alam' yang menyaksikan...lalu... "Tiada Tuhan yang layak disembah melainkan DIA, Allah..."

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved sofya-mencaridiri.blogspot.com