~~Katalis-Spider~~



~~Bagaimana bisa ku melupakanmu, 
pemilik wajah yang meruntun di kalbu,
sekali tersenyum berzaman ku rindu,
dalam lena masih juga mimpikanmu...

~~Semakin ku nafi semakin menjadi,
semakin ku lawan semakin tertawan,
sedar-sedar hujung mata,
tertitis tangisan tak terungkap kata...

~~Tiap nafas mengutus ghairah dan rindu,
mendesakku gadai maruah diriku,
haruskah ku tunduk mengalah padamu,
sedang cinta menuntutku mendugamu...

~~Janjikan ku dapat biar kau ku rayu,
kerana hidup tak bermakna tanpamu...~~

*** 
(Makna Lirik)

~~Rangkap pertama :: menceritakan tentang 'aku' (penulis) yang tidak dapat melupakan sebuah kisah indah dengan kekasihnya. Sebuah pertemuan yang sangat suci itu amat meruntun kalbu. Kehadiran sifat JamaliahNya yang dinanti oleh penulis menjadikan aku lena dalam dakapan rindu nan syahdu. Dalam lena, dalam jaga... aku mendambakanNya.

~~Rangkap kedua :: Tiada siapa yang boleh menafi akan Dia. Tiada siapa yang boleh melawan akan Dia. Lalu dengan itu terucaplah "laa ilaha illallah". Tiada Tuhan melainkan Allah. Meresaplah kalimah nafi dan isbat ke dalam qalbu. Di situlah selayaknya Dia. sedarlah diri sang aku dalam tangisan keinsafan.

~~Rangkap ketiga :: Setiap nafas terukir namaNya. Runtuhlah ego dan hilanglah maruah seorang hamba. Perlukah diri aku mengalah pada hasutan nikmat duniawi kerana kehadiran sebuah cinta suci sentiasa diiringi dengan dugaan dan ujian.

~~Rangkap akhir :: Aku sanggup merayu asalkan Engkau ku miliki kerana tiadalah makna hidup aku tanpaMu.~~

Wallahualam

Katalis_Spider

2 comments:

  1. Pengertian Cinta ~ Skala

    Dan sesungguhnya kebenaran ini adalah nyata
    Apa yang ada di langit dan bumi adalah cinta
    Kerana kasihNya disertai bukti dan dirasai

    Bagai mentari menyerahkan kasih kepada bumi
    Dan alam ini menaburkan rezki pada insani
    Kerana kasihNya tiada terbatas tiada terperi

    Segala keindahan dilukiskan dengan nikmat kehidupan
    Tiada terbatas pemberian yang Kau hulurkan
    Tanda keagungan kasih sayang yang Engkau curahkan
    Namun masih ada yang tidak sedar kasih padaNya

    Dan sesungguhnya pengertian cinta begitu luas
    Apa yang ada di langit dan bumi adalah cinta
    Dilihat dirasa dengan mata hati insan sejati

    ReplyDelete

Copyright© All Rights Reserved sofya-mencaridiri.blogspot.com